...

Fujifilm Instax Camera Review

Ved hjelp av kameraet kan du fange viktige øyeblikk av livet og lagre minner. Men at bildene kom ut med høy kvalitet, er det nødvendig å bruke en god teknikk, som presenteres i markedet i et bredt spekter. Fujifilm Instax kameraer klarte å tjene popularitet av en rekke grunner. I et modellområde kan du finne enheter som vil gi fantastiske bilder, du trenger bare å bli kjent med de tekniske egenskapene til forskjellige modeller.

Særegenheter

Kamera Fujifilm Instax refererer til kategorien av moderne kameraer, som fungerer i samme prinsipp som polaroid. Enheten gjør øyeblikkelige bilder som ikke krever utvikling. Etter at rammen er laget, forlater bildet huset, og du kan umiddelbart se hva som skjedde. Det tar litt tid det er en stor fordel.

Fujifilm har eksistert i lang tid og tilbyr forbrukerne et bredt spekter av sine produkter som har fortjent popularitet og beundring. Det er verdt å merke seg de viktigste egenskapene til kameraene som kombinerer alle instax-modeller. Størrelsen på rammen tilbys i tre formater, slik at bildet kan være i form av et visittkort, firkantet og stort 8×10 cm.

Hver enhet har sin egen indikator, så denne egenskapen bør vurderes når du velger.

Kamera Kompakt, Det er praktisk å reise med dem, fordi de ikke okkuperer mye plass. I tillegg er de enkle å holde seg i hånd og administrere. Et slikt minikamera er 2 ganger mindre enn standard, i stor etterspørsel, enheter med firkantet rammebruk, men alt avhenger av personlige preferanser. En stor fordel som tiltrekker seg foto fans er Exploid. Kameraet er i stand til å automatisk bestemme lysstyrken på belysningen og uavhengig av hverandre. Denne funksjonen er tilstede i flere Instax-modeller.

Når det gjelder utbruddet, er alle enheter innebygd. Det er grunnleggende, men du kan bruke tilleggsmodus. Takket være dette, kan lyset distribuere jevnt på alle gjenstander i rammen. Det bør være uthevet Modusen som kalles Hi-Key, som bildene er oppnådd lyse og fargerike. Ofte påføres denne funksjonen under portrettfilm for å lage hudtone glatt og naturlig.

Elementer, dyr og andre gjenstander kan fjernes på nært hold på grunn av tilgjengelighet Makroliner. Det er en mulighet til å lage 2 rammer på ett bilde, som gir Multi-eksponering. Pålegget av bilder vil gi en interessant og uvanlig effekt. Profesjonelle artister bruker ofte denne teknikken, men funksjonen er ikke tilgjengelig i alle Instax-modeller.

Hovedfunksjonen i kameraet er at det har mulighet for øyeblikkelig utskriftsbilder.

Polyroid effekt På bildet tiltrekker seg ekte kjennere av denne kunsten, fordi i bildene er det noe tilstede, en spesiell atmosfære overføres. Derfor, for rask skyting, er det nok å ha et Instax-kamera for hånden, som du ikke trenger å vente på ferdige bilder i lang tid, fordi det er en øyeblikkelig utskrift.

Kameraer av denne typen arbeid med forbruksvarer i form av patroner eller kassetter. De er utskiftbare og designet for 10 bilder. En tom kassett kan fjernes og erstattes med en ny som ikke tar mye tid. Patronformatet må velges av parametrene til enheten som brukes under skyting.

Oversikt over modellområdet

• Instax Mini LiPlay. Sammenlignet med resten av modellene, er det den minste gadgeten, men det er ikke den største fordelen. Hold i hendene En slik enhet er praktisk, da den ligner en retrospiller. På den ene siden, strømknappen, minnekortsporet og rammenøklene. På den andre – fjerningen for stroppen, og bildene er utstedt ovenfra. Ladestikket er plassert nederst i saken. Kontrollpanelet er bakfra, hvor det er en LCD-skjerm under hvilken kammeret er installert der kassetten er satt inn.

Denne modellen gir en mulighet Strukket segl, Dette betyr at bilder kan lagres i kameraets minne eller på kartet, og skriver deretter. Interessante innstillinger er eksponeringen som kan skiftes, blitsen er deaktivert, slik at årsakene ikke blir slått ut unaturlig. Det er en enhet 6 filtre, Hva er veldig praktisk og kreativt å lage originale bilder.

• INSTAX SQ20. Med et slikt kamera er det enkelt å skyte bevegelige objekter, du kan lære øyeblikkelig. Det er en 15-sekunders videoopptaksfunksjon i enheten. På bakpanelet er det en disk som er veldig praktisk. Totalt kan du lage 4 bilder med et lite midlertidig skifte, det er egnet for å fange et bevegelig objekt. Lengden på pause kan redigeres, maksimalt er 2 sekunder. Enheten veier litt, det er en 4 ganger økning, du kan fjerne vellykket selvtillit, siden det er et speil.

• Instax Square SQ6. Kameraet kombinerte de viktigste fordelene – en rekke skytemoduser, brukervennlighet og stilig design. Denne modellen gjør instant firkantede rammer. Foto manifesterer 1,5 minutter. Hvis du bruker de originale kassettene, vil stillbilder spare lysstyrke og fargerike gjennom årene. Inkluderer det er en stropp, batterier, 3 linser er gitt for å lage stilige bilder.

Kameraet antyder den beste modusen for en vellykket ramme, du kan også skyte en selfie, det er en 10-sekunders timer. Innebygd enhet Makrofunksjon. Kameraet vil også gi perfekte bilder av landskap og gjenstander på en fjern avstand. Lys modus lar deg skyte på mørke steder. Nyt en slik enhet, det kan kalles Universal, da den er egnet for forskjellige forhold.

• INSTAX MINI 9 CLEAR. Disse kameraene trekker oppmerksomheten til deres lyse utseende, som presentert i flere fargeløsninger. Kittet inkluderer Microlynes, slik at du kan skyte på en avstand på 35 cm. Det er en funksjon for å øke lysstyrken, om nødvendig, kan du redusere kontrasten. Vakre bilder blir umiddelbart. Lysstyrkejustering lar deg konfigurere kameraet for fotografering. Enheten tilbys i lilla og solfylte gule farger.

• INSTAX MINI 9. For tre år siden tiltrukket denne modellen oppmerksomheten til instant photo elskere. Det japanske selskapet presenterte den niende serien av kameraene, og til i dag forblir de relevante. Denne modellen er ikke redd for overskyet vær og mørke lokaler, Hun er i stand til å fange rammer i ugunstige forhold. Kameraet er preget ikke bare av deres fengende design som presenteres i flere hyggelige øyne i farger, men også av andre egenskaper. Matt saksmateriale holder seg i hånd, ikke glidende. Settet går den samme lyse stroppen for å være beleilig engasjert i skyting.

Kameraet har 5 moduser for en fotografering. Du trenger ikke å studere instruksjonene for å forstå hvordan enheten fungerer, det er nok å slå den på, vent, når den røde indikatoren går ut, og velg ønsket modus. Deretter forblir det bare for å følge objektet og trykk på utløserknappen. Trykk på bildet tar opptil tre minutter, og du kan nyte resultatet av arbeidskraft. I kassetten er det nok materiale på 10 bilder, som overfører lysstyrke og fargemetning, samtidig som kvaliteten opprettholdes i løpet av årene. Forbruksvarene er ikke redd for vann, falmer ikke over tid og ikke dekket med gul. I settet er tilgjengelig Makroliner, som du kan eksperimentere. I kammeret har også speil, Å gjøre selfie.

• INSTAX MINI 70. Instant utskriftskamera har flere fokuseringsmoduser hvor makro-, normalt og landskap. Enheten er utstyrt med en skjerm hvor informasjon om antall gjenværende rammer vises. Separat knapp er utformet for å bytte moduser. Denne modellen har også muligheten til å skyte selfie, som i mange andre serier. Kameraet kan installeres på et stativ, da det er en spesiell rede, noe som betyr at du kan gjøre gruppefotografier. Bilder oppnås ved levende og høy kvalitet, som kan ses fra den første rammen.

• INSTAX MINI 90. Denne enheten kan kalles en klassiker i moderne behandling. Stilig design «retro» tiltrekker forbrukerne. Et kamera tilbys i klassiske svarte og brune farger. Gadget ligner et filmkamera. Teknisk fylling er moderne at det ikke kan, men gleder seg. På bakpanelet er det en LCD-skjerm, hvor antall gjenværende rammer, innstillinger og batteriladning er angitt. Skytemodusene er flere, du kan justere belysningsnivået. Ledelsen er både automatisk og manuell. Det er en modus Dobbel eksponering For å oppnå originale visuelle effekter. Kameraet har en lang eksponering, og med denne funksjonen elsker mange å eksperimentere for å skape mesterverk. I enheten innebygd Selvutløser, Hva er praktisk.

• Instax Mini Hello Kitty. Modellnavnet i seg selv sier at det er jenter som foretrekker å ha et slikt kamera til rådighet. Cute Design lar deg få en ekte glede fra selve driftsenheten. Kameraet er i stand til å fjerne i forskjellige lysforhold, noe som er en betydelig fordel. Inkludert det er makrolinza, så vel som en patron for 10 bilder. Blant egenskapene skal kalles Automatisk fokus, selvutløser funksjon, innebygd blits. Modellen presenteres i hvite og rosa farger.

• Instax bred 300. Utformingen av dette kameraet opplevde mange endringer. Kameraet, det er lett å holde det takket være håndtaket, så skytingsprosessen vil være hyggelig. Denne enheten er noe mer vanlig øyeblikkelig foto mote, men du kan ikke bekymre deg for det. Hvis en lang undersøkelse er planlagt, kan du installere et stativ, siden enheten har en stikkontakt for den. Det er verdt å merke seg at dette er det eneste kameraet fra denne linjen, som er i stand til å fjerne widescreen. Dette betyr at du kan legemliggjøre dristige fantasier, lage gruppebilder, hvor det store selskapet plasserer. Kameraet har et automatisk og fyllingsutbrudd, den siste kan slå på med ett klikk.

Hvordan velge?

I Fujifilm Instax-linjen presenteres et stort utvalg av kameraer, så valget er ikke så lett å bestemme. Enheter varierer ikke bare av design, men har også forskjellige sett med alternativer. Derfor bør du være oppmerksom på anbefalingene som vil hjelpe deg med å velge kameraet som oppfyller alle forespørsler. Først av alt, er det viktig Bestem hvilket format øyeblikksbilder skal være – bred, firkantet eller mini. Denne parameteren er angitt i beskrivelsen av hver modell, det er verdt å huske at det ikke er kamera som støtter flere formater.

Når du velger, er det viktig å vurdere både tekniske evner og visuelle inntrykk.

Evaluere forholdene, der du planlegger å skyte. Hvis vi snakker om reiser, kan du velge en modell som har flere forskjellige moduser, funksjonen til autotonen og nødvendigvis speilet for Selfie. Men den største fordelen med slike gadgets, selvfølgelig, er evnen til å raskt motta ferdige bilder som er skrevet ut nesten umiddelbart.

Før du kjøper, vær oppmerksom på:

• størrelsen på ønsket bilde;
  • vekten av enheten;
  • evnen til å skyte selfie;
  • et komplett sett (batterier, tilstedeværelsen av et stativ, makrolinza, belte);
  • en rekke moduser og filtre.

Alt dette vil bidra til å evaluere modellene, distribuere etter kategori og foretrekker emnene som oppfyller din liste over krav.

Driftstips

For å få vellykkede skudd, bør du vite noen få hemmeligheter. Uansett kameraet du bruker, Det er viktig å ikke glemme å endre fotograferingsmodus, med tanke på funksjonene til belysningen på stedet, Hvor alt skjer. Linse må holdes utelukkende motsatt ansiktet, Hvis du er laget av Selfie. Ansiktet på bildet vil være klart hvis det er midt i rammen, slik at enheten vil kunne fokusere på den. Det skal huskes at i patronen er det en begrenset mengde forbruksmateriale, så vekst av kassetter, hvis du planlegger et langt skudd eller går på en tur.

For å forlenge levetiden til enheten, trenger du se etter, Berecher fra skade. Så det er nyttig å ha på lager et slikt tilbehør som sak, som beskytter mot slag og værforhold. Ofte viser kameraet belastningen på batteriet, så du må følge det, slik at du på tidspunktet for en vellykket ramme slått på. Spesialister anbefaler at hver 10 brukte kassetter for å bytte batterier.

I kameraene med å snappe du trenger å endre maling, Dette er en viktig regel som bør observeres. For å gjøre det selv, trenger du:

1. Få patronen fra pakken og fjern beskyttelsesfolien. Filmen vil ikke lyse opp, du kan ikke bekymre deg for det. Finn siden der det er 2 rektangler som du ikke kan trykke på.
  2. Kassetten må sendes til et spesialrom i kameraet, og sammenligne gule markører.
  3. Etter det vil det bli igjen for å lukke lokket. Fullførelsen av beskyttelsesfilmen vil bli ekstrahert.
  4. Slå på kameraet, og måleren vises på telleren klar til fotografering, du kan starte.

Bruk bare de batteriene som støttes av enheten, dette er angitt i produsentens håndbok.

På videoen nedenfor er det tydelig vist å bruke Fujifilm Instax-kameraer

Vurder artikkelen
( Ingen vurderinger ennå )
Harald Hrady

Vær hilset, alle dere som elsker komfort og oppussing i hjemmet! Jeg er Harald Hrady, en erfaren designer med et vell av erfaringer og en glødende lidenskap for å skape hjem som vitner om både tidløs eleganse og enestående komfort. La meg guide deg gjennom kapitlene i min designreise, som strekker seg over flere tiår med kreativitet og et urokkelig engasjement.

Bygning.info — bygging og reparasjon, dacha tomten, leilighet og hus på landet, nyttige tips og bilder