...

Peach Top Sweet T5

  • Forfattere: Canada
  • Synonymer navn: Top Sweet T5
  • Type vekst: Middelbestandig
  • Modningstid: Sent på:
  • Hensikt: For forbruk i frisk, for konservering, for matlaging
  • Utbytte: Høy
  • Markedsførbarhet: Høy
  • Transportabilitet: Høy (5-6 dager)
  • Springness: Bli med frukter i 3-4 år
  • Regioner vokser: Egnet for å vokse i forskjellige soner

Se alle egenskapene

Peach Top Sweet kan være en utmerket assistent gartnere og vær så snill. Men bare de riktige kulturelle kulturmetoder vil tillate å sikre et godt resultat i god tid. For gartnere er det også nødvendig å kjenne de grunnleggende botaniske egenskapene til anlegget.

Beskrivelse av varianter

Anlegget av kanadisk opprinnelse har den offisielle synonym – topp søte T5. Den gjennomsnittlige fersken til denne sorten er preget av utmerket ekstens.

Fruktkarakteristisk

Spesielt store fersken øverste søte T5 har gul-oransje farger. De er også preget av en mettet rødme. I den offisielle beskrivelsen feires den avrundede geometrien. Massevariasjon kan være fra 190 til 280 g. Og også verdt å være oppmerksom på:

  • Fullstendig mangel på utelatelse;

  • mettet oransje farge på massen;

  • Anstendig bengren fra en myk del av fosteret.

Smakeegenskaper

Den samlede avlingen kan påføres fersk. Og det brukes når du beholder og for å skaffe juice. Feire uttrykksfulle smaken av smak. Smaksprøver eksamen ga Yield Top Sweet T5 Rating 5 poeng. Det er imidlertid verdt å betale oppmerksomhet, på en liten sur notat.

Modning og fruiting

De første ferskenene kan vises i 3-4 år, ikke før. Klasse ganske sent for utvikling. Vanligvis høst er laget i den siste august tiåret. Selvfølgelig kan været betydelig påvirke disse tidsfrister. I noen tilfeller er samlingen gjort i de første 10 dagene i september.

Utbytte

Sorter topp Sweet T5 når anstendig produktivitet. Vintage Denne fersken har utmerket markedsførbarhet. Anlegget har en høy kommersiell verdi. Den kan brukes både i industrielle og private hager. De samlede fruktene holder 5-7 dager utenfor kjøleskapet.

Regioner vokser

Sorten er erklært som egnet for dyrking i alle mulige klimatiske soner. I de viktigste områdene hvor fersken er vokst, kan du plante det helt rolig.

Voksende og omsorg

Trimming bør holdes årlig. Med ettersitting trimming, er grenene forkortet til 40-45 cm. Hvert år bør du bli kvitt tørre, skadede skudd. Må kutte fremover og normalisere kronen. Unge planter må spre seg regelmessig.

Jord skal lagres slik at vannet nådde røttene. Det er ca 40-45 cm. I de første 30 dagene av utviklingen utføres vanning 1 gang i 3 dager, med 10 liter vann. I tørre perioder vil det være nødvendig å bruke 15-20 liter hver gang.

Jordlopping er nødvendig systematisk. Samtidig er det grunt. Luke urter fra prioritetssirkelen bør fjernes som aktivt og flittig. Hvis du ikke kutter en fersken når du lander, eller ikke å ta vare på vanlig vanning, vil effektiviteten av enrageanleggene redusere seg betydelig.

Jord er bedre enn en sublinøs eller annen lav surhet område. Vi må ikke glemme faren for utkast. Shelters fra dem er gitt av gjerder og andre hindringer. Landing er beregnet slik at roten oppstod uten forkjølelse. Landingspunktet er dannet til deres smak, men slik at landingen har gått uten problemer.

Frostmotstand og behov for ly

Treet kan overføre kulde til -32 grader. Under slike forhold er det i stand til å utvikle seg uten ekstra ly. Derfor er det mulig å bruke en slik kultur i midtstripen helt rolig.

Motstand mot sykdommer og skadedyr

Motstand mot patologier og skadelige insekter relativt høye. Spesielt høy motstand mot den slående krøllete og mugg. Beskyttelsesforanstaltninger mot farlige faktorer som er det samme som for andre frukttrær.

Krav til jordklimatiske forhold

Et karakteristisk trekk ved den øverste Swit T5 er en attraktiv vinterhardhet. Jorda skal variere avhengig av den brukte.

Vurder artikkelen
( Ingen vurderinger ennå )
Harald Hrady

Vær hilset, alle dere som elsker komfort og oppussing i hjemmet! Jeg er Harald Hrady, en erfaren designer med et vell av erfaringer og en glødende lidenskap for å skape hjem som vitner om både tidløs eleganse og enestående komfort. La meg guide deg gjennom kapitlene i min designreise, som strekker seg over flere tiår med kreativitet og et urokkelig engasjement.

Bygning.info — bygging og reparasjon, dacha tomten, leilighet og hus på landet, nyttige tips og bilder
Comments: 2
  1. Karen Moen

    Kan noen fortelle meg hvor jeg kan finne Peach Top Sweet T5? Jeg har søkt overalt, men finner det ikke. Er det en spesiell butikk eller nettside hvor jeg kan kjøpe det? Takk på forhånd for hjelpen!

    Svar
    1. Knut

      Du kan prøve å sjekke på ulike hagesentre eller planteskoler i området ditt for å se om de har Peach Top Sweet T5 tilgjengelig. Hvis du ikke finner det lokalt, kan du prøve å søke etter det på nettbutikker som spesialiserer seg på planter og frø. Noen ganger kan du også finne det på nettsider som selger sjeldne eller spesielle varianter av planter. Lykke til med søket, og håper du finner det du leter etter!

      Svar
Legg til kommentarer